ponedeljek, 11. maj 2009

Amaterjev problem

Med 8 borznimi potezami, ki sem jih danes izvedel, izstopata 2:

1) prodam Euro in trg se obrne proti meni in izvrši moje stop loss naročilo. Samo 1 tick zatem pa se spet obrne in nadaljuje v mojo prvotno smer brez mene.

2) kupim Japonski Yen in nastavim izstopno naročilo na +10 ticks. Trg gre v mojo smer dokaj hitro in že mi ponuja +7, +8, +9 ticks potencialnega dobička. Čakam, ali bo moje izstopno naročilo izvršeno ali ne. Cena pade nazaj in mi ponuja +4, +3 ticks dobička. Moj plan mi pravi, da počakam, da je +10 izvršeno, saj so bili tržni pogoji tisti trenutek meni v prid. Ponovno gre cena v mojo smer in mi ponudi +9 ticks dobička, nakar se obrne in izstopim na "break even" poziciji s svojim stop loss naročilom na vstopni ceni. Tokrat spet nisem zaslužil nič, a tudi izgubil ne.

Del mojega upravljanje z odprto pozicijo je avtomatski, ker so meddnevni trgi danes enostavno prehitri za vmesno razmišljanje. To imam jasno navedeno v svojem trgovalnem planu.

Kaj bi storil tipičen začetnik v teh dveh situacijah (predpostavljajmo, da ima tudi on kvalitetno izdelan trgovalni plan od katerega ne bi smel odstopati)?

Ko bi videl da je imel pri prvem naročilu prav in je kljub temu izgubil denar, bi recimo povečal velikost oziroma oddaljenost stop loss naročila pri naslednjih potezah. Saj se konec koncev zdi logično, mar ne? Kakšen smisel pa ima vse skupaj, če imaš prav, na koncu pa izgubiš denar? Lahko bi ga tudi recimo napadel val besa, češ da mu trg želi škodovati ali kaj podobnega, kar bi lahko škodljivo vplivalo na njegov set prepričanj.

In v drugem primeru, ko mu je trg skoraj ponudil lep dobiček, zaslužil pa ni nič, bi ga to lahko tako čustveno prevzelo, da bi naslednjič pozabil na pravila v svojem trgovalnem planu in bi stvari začel spreminjati!

To je največja napaka novih borznih trgovcev, potem ko imajo strokovno izdelan trgovalni plan.

Naša naloga je, da izvajamo ta plan dan za dnem, teden za tednom, mesec za mesecem in ne spreminjamo stvari, ker se v določenih situacijah ne izidejo popolno.

Nič ne bo delovalo vedno! Zato je ključ v tem, da si kvalitetno zastavimo svoje trgovanje in ga potem kontinuirano izvajamo. Potrebno je biti zelo previden pri prehitrem spreminjanju stvari, ki na dolgi rok delujejo.

In to je vse kar želimo. Nekaj kar deluje, če se redno izvaja. Drugače bi bilo naše delo enostavno pretežko, če bi hoteli vsako situacijo popolno "izkoristiti".

Želim vam uspešno trgovanje.

Gregor Cotman