torek, 19. maj 2009

Dnevni limit

Včeraj sem dosegel svoj dnevni limit za izgubo, ki je ključna sestavina mojega trgovalnega plana. To je maksimalen znesek, ki sem ga v trgovalnem dnevu (tednu, mesecu) pripravljeni izgubiti preden zaključim svoje trgovanje za tisti dan.
Vsak trgovec bo seveda ta limit oblikoval glede na sprejemljivost do tveganja in se lahko giblje od recimo 100€ dnevno do 10.000€ dnevno.

Najtežji del je ponavadi odkorakati proč od trgovanja potem ko je ta limit dosežen. Profesionalci s tem nimajo težav, medtem ko začetniki mislijo, da lahko dobijo, ali pa celo, da si morajo izgubljeni denar povrniti še v istem dnevu. To se mogoče lahko res zgodi kakšen posamezen dan, a na dolgi rok je to pogubna strategija.

Zakaj bi sploh imel nekdo dnevni limit izgube?

1. ker bo vsak trgovec (ja, tudi nekdo, ki vsakodnevno trguje že 20 let) v določenem obdobju imel slab dan in enostavno ne bo deloval na svojih najvišjih sposobnostih;

2. prišli bodo dnevi, ko trg enostavno ne bo ponudil pravih priložnosti;

3. in ker bodo dnevi ko ne bo deloval ne trgovec in ne trg! Tistim pa, ki bodo v taki situaciji povečevali svoje pozicije lahko pomaga le "sreča".

Se mogoče obremenjujem s tem, da sem včeraj dosegel tako imenovani "down limit day"? Niti ne. Zakaj? Ker vem, da bo rezultat na koncu leta relativno dober in to, kar si želim. In ker vem, da je spoštovanje takih pravil edini način, da pridem do njih.

Pa mi je všeč, ker sem dosegel ta limit? Seveda ne. Kdo pa si želi izgubiti denar? Ampak to je pač del posla...

Poleg tega smo vsakič, ko izgubimo denar deležni posebne dobrote z imenom Lekcija. Vsi vemo, da se iz dobičkov naučimo zelo malo ali pa nič. V resnici pa so izgube tiste, ki nas usmerjajo k nenehnim izboljšavam.

Želim vam uspešno trgovanje!

Gregor